dissabte, 26 de desembre de 2009

Activitats de Seminari

Dia 29 de setembre de 2009

Comencem la classe de Seminari apuntant a la agenda que ens hauríem de llegir el llibre Va de mestres, seleccionar els fragments o fragment que ens impactes o agrades i l’hauríem de penjar al blog i després a seminari reflexionar i relacionar amb temes tractats al seminari.

Però la classe es comença a posar interessant quan iniciem un debat quan comento una noticia del diari 20 minuts que parla de com una nena va pegar a la mestre. Tots junts acabem decidint que les causes d’aquest comportament deurien ser: mentals, falta d’afectació, vídeo jocs, una vida privada i familiar complicada o falta d’ajuda. I que les possibles solucions eren: el reformatori, ajuda de psicòlegs, reivindicar a classe els valors morals, més atenció per part de l’escola, intentar millorar els mitjans de comunicació i tractar amb especialistes.

Quan vam donar el debat per finalitzat, el Jorge ens va proposar de fer lectura en veu alta de La Universitat: Com si el futur fos el sentit. Le meves anotacions sobre aquesta lectura són les següents: el llibre parla de que passarà en el futur amb les Universitats, com hauríem de guiar, quin hauria de ser el camí i el sentit de La universitat. Pensar, fent una aturada, cap on es vol anar, mirar enrere per mirar el futur, buscar el sentit de la universitat, com hauria de ser, el que hauria de ser i no el que era, diu que el futur organitza el sentit de la universitat. Les acadèmies són les guies, cada una diferent, les reflexions sobre la universitat escassegen per la falta de informació i de orientació. Hem de pensar en el que hi ha a continuació. No podem ignorar els problemes de la universitat per que són qüestions imprescindibles. Cal fer una política universitària però no parlarà d’ella, farà una reflexió prèvia. Ens parla de la necessitat de transmetre el saber de generació en generació, que els grans transmeten el saber als nens que s’estan formant de manera que hi ha d’haver una implicació en la societat, per part dels ciutadans per a la evolució i la millora. La primera universitat fundada per Plató va ser a l’any 386 a.C. La universitat i la societat han d’anar juntes, s’inclouen, la gent de la societat es també de la universitat. El sentiment de ajuda a les institucions es perd per el individualisme. Creació d’institucions noves.

Després d’una lectura intensa i de parlar sobre el que ens deia, decidim baixar una estona a la Biblioteca de Blanquerna a mirar i cercar informació sobre revistes. Al ser el primer cop, anem una mica perduts, però ens dona temps a trobar alguns títols interessants com són: Educació i xarxa, Educació i sostenibilitat ( parlava d’activitats sostenibles per al medi ambient), Cavall fort, XXI Revista de educación, Infants & Young Childrens, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada