dissabte, 26 de desembre del 2009

Activitats de Seminari

Dia 14 d’octubre de 2009

Com havíem estat esperant, el dia de publicar i parlar dels fragments del llibre Va de mestres,va arribar, i tots teníem moltes ganes de parlar del nostre fragment. Vam començar i finalment el meu torn va arribar i vaig llegir el meu fragment preferit:

L'altra, la bondat
De ben poca cosa ens serviria formar éssers humans intel·ligents si no els féssim bons.

Educar per a la pau, per a la convivència, per a la solidaritat, per al respecte, etc., no són només eixos transversals. Constitueixen la nostra raó primera, el nucli fort de les nostres intencions educatives. La manera de treballar tots aquests aspectes no és edificar un discurs enlluernador i ple de consignes ben intencionades, no és omplir als passadissos de l'escola amb coloms de paper o l'aire amb cançons empeltades de bones intencions; això s'ha de fer, però sobretot hem de ser conscients que el més important i necessari és construir una escola càlida.

Aquest és el fragment que més em va agradar del llibre, per què tracta un tema que per a mi es molt important, per que jo sempre havia pensat que el meu bon record de l’escola de quan era petita, era el tracte que em donaven, la bondat amb la qual em tractaven i que va fer perdurar als meus mestres dins del meu record i del meu cor. Per això jo crec que es tant important, per que es la manera mes fàcil i duradora de arribar a un nen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada